Chapter six: Party month

22 februari 2019 - Hollister, California, Verenigde Staten

Hoi allemaal!

Aller eerst wil ik jullie allemaal een heel erg gelukkig nieuw jaar toe wensen! Ook hoop ik dat iedereen een leuke en gezellige kerst gehad heeft. Voor mij was kerst in ieder geval heel erg bijzonder.

Zoals ik altijd zeg, is december een echte feestmaand, met kerst en mijn en Jochems verjaardag. In 2018 was kerst en onze verjaardag helemaal bijzonder (ik kan helaas niet meer 'dit jaar zeggen', aangezien het al 2019 is 😜). Het was ontzettend leuk en gaaf om kerst mee te mogen maken in Amerika. Ik vind het sowieso al heel erg leuk om aan het einde van november te zien, dat veel huizen al helemaal versierd waren voor kerst. Ook stond de hele maand december in het teken van 'Christmas shopping'. Dit betekent eigenlijk dat iedereen de hele maand bezig was met cadeautjes shoppen voor kerst. Het drong eerst niet helemaal tot me door, dus uiteindelijk heb ik het gevraagd, maar de cadeautjes die hier worden gegeven met kerst zijn groter en belangrijker dan voor verjaardagen. Volgens mij zijn het ook de cadeautjes en het lekkere eten waar de meeste mensen naar uit kijken. Bij ons kwamen vrienden kerst vieren. 's Ochtends hadden we de cadeautjes uitgepakt en de rest van de dag hebben we spelletjes gespeeld tot we 's avonds visite kregen.
Ik had er zelf nog nooit van gehoord in Nederland, maar is wel leuk om te vertellen, er waren hier huizen versierd met allemaal kerstlichtjes, die daarbij ook nog hun eigen radiozender hadden. Als je dan met de auto voor het huis stond en de radio naar een bepaalde zender veranderde, hoorde je kerstmuziek die bij de lichtshow hoorde (ik heb een filmpje daarvan geüpload bij 'video's'). Heel erg leuk was dat om te zien.

Hier in Amerika, kennen ze alleen Kerstavond en Eerste Kerstdag, dus waren Jochem en ik voor het eerst op een 'gewone dag' jarig.

1. Ronald en Grada Otten:
    24 februari 2019
    Roos wat maak je toch een bijzondere dingen mee. Mooi he om te zien hoe mensen in andere landen leven, cultuur proeven, hoe ze wonen enz. Gisteravond hadden we het met je ouders nog over de bijzondere kerst die jullie hebben gehad in de states, vooral het eten bij de mac op eerste kerstdag was erg in de smaak gevallen.
    groetjes en tot een volgende blog weer Roos.