Chapter three: The daily life

28 september 2018 - Hollister, California, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

het is alweer even geleden sinds mijn vorige blog en daarom ook weer tijd voor een nieuwe! Ook wil ik jullie bedanken voor al jullie lieve reacties op mijn vorige blog

Ik kan ondertussen wel zeggen dat ik volop aan het genieten ben van het echte leven hier. In mijn laatste blog had ik het over een schoolfeest genaamd 'Freshman reception'. Dit schoolfeest was erg gezellig en het was gaaf om te zien dat twee eerstejaars als 'King' en 'Queen' benoemd werden. Ik ben ondertussen ook naar een paar football wedstrijden geweest en ook dat is gaaf om mee te mogen maken! Het is heel erg leuk om te zien hoe iedereen elkaar aanmoedigt. Hoe ver het ook rijden is naar de wedstrijd, veel leerlingen van school en ouders zorgen dat ze er bij kunnen zijn! Ook bij de hockey komen veel ouders kijken. Nog steeds spelen we eigenlijk elke week twee wedstrijden (en vervelen gaat het zeker niet 😆). Het is hier gebruikelijk om de avond voor een thuiswedstrijd een 'team dinner' te organiseren. We hebben nu twee thuiswedstrijden gehad en dus ook twee team dinners. De eerste was bij ons thuis en de tweede was afgelopen dinsdag bij een teamgenoot.

Het Engels spreken gaat me steeds gemakkelijker af. Fouten maken blijf ik doen, maar daar kan ik de meeste keren wel om lachen. Op school gaat het ook goed. Ik voel me al veel meer thuis en leer ook steeds meer mensen kennen. Het afspreken na schooltijd met vrienden en vriendinnen gebeurd ook meer. Afgelopen zaterdag ben ik met mijn gastzusje en een paar vrienden van haar naar de film geweest, erg gezellig was dat! Qua lesstof op school valt het tot nu toe ook nog wel mee. Ik kan het meeste goed bijhouden. Nu het jaar vordert merk ik wel dat de stof steeds lastiger wordt, maar ik leer er wel erg veel van. Veel leraren zijn erg positief over de cijfers die ik haal en ook zij vinden dat het me tot nu toe gemakkelijk afgaat.

Er begint nu ook een nieuw evenement op te komen, namelijk 'the county fair'. Dit is een week lang durend evenement waar leerlingen hun eigen opgevoed dier 'showen'. Mijn gastzusje en gastbroertje hebben allebei hun eigen geit die ze een van de dagen gaan laten zien. De bedoeling is om hun dier te verkopen aan de gasten (ze worden gekocht voor het vlees). Omdat ik helaas net te laat in Hollister arriveerde om hier aan mee te kunnen doen, mag ik alleen helpen tijdens de 'fair', maar ik ben blij dat ik in ieder geval mag helpen en alles mee kan maken. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit allemaal in z'n werk gaat. Aankomende zaterdag is de 'kick-off dinner', hier gaan we ook bij helpen. Volgende week begint de 'fair'.

Het is alweer eind september en voor mijn gevoel vliegt de tijd voor bij. Maar zoals ze zeggen: "time flies when you are having fun" en wat ben ik blij en dankbaar dat dit voor mij geldt.

Veel liefs 🌹

PS: Ik heb ook wat nieuwe foto's en filmpjes aan het fotoalbum toegevoegd en het eerste verhaal op mijn blog "welkom op mijn reisblog", gewijzigd.

1. Han Wilhelm:
    28 september 2018
    Weer een leuk verhaaltje! Ga zo door.
    Hartelijke groet,
    Han Wilhelm
  2. Rianne:
    28 september 2018
    Zooooo leuk om weer iets van je te lezen!!
    Knap hoe je daar je draai zo vindt!!
  3. Wijnand:
    Hi lieverd,
    Fijn om ook via de blog weer van je horen. Ik lees toch elke weer wat nieuws naast je app'jes en skypes!
    Ik weet zeker, dat velen het leuk vinden je op deze manier te volgen want je beleeft nog steeds veel. En heel fijn dat je steeds beter je draai vindt!
    Morgen is het alweer 2 maanden dat je weg bent. Maar inderdaad, de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt. Houden zo dus!
    Heel veel liefs, papa 😘😘😘
  4. Ronald en Grada Otten:
    28 september 2018
    wat een leuke foto's Roos, ziet er erg gezellig uit allemaal en als we je verhaal erbij lezen ben je je aardig aan het verdiepen in de plaatselijke gewoonten en gebruiken. leuk om mee te maken hoe ze in een ander land omgaan met sport, uitgaan, school enz. veel plezier!
    groetjes, Ronald en Grada
  5. Marieke:
    29 september 2018
    Leuk om te lezen Roos! Liefs van ons!😘
  6. Ineke Diderich:
    29 september 2018
    Zo te lezen vermaak jij je heel goed daar! Heel knap dat je het leven daar zo oppakt.... het gaat daar toch heel anders aan toe dan hier! Succes met alles daar! Dikke knuffel!
  7. Reijna Dwars:
    30 september 2018
    hoi roos
    leuk om te lezen hoe je steeds beter je draai daar vind, blij dat t steeds beter gaat,
    en wat leuk om ons zo te laten meegenieten.
    veel liefs reijna