Chapter four: Spooky month

31 oktober 2018 - Hollister, California, Verenigde Staten

Hoi allemaal,

ik heb al even niks geüpload op mijn blog en dat komt vooral omdat ik het heel erg druk heb. Dat ik het zo druk heb is eigenlijk heel erg goed voor me. In deze periode is het goed als ik met mijn hoofd ergens anders ben dan in Nederland en dat ik veel afleiding heb. Ik merk nu heel erg dat de spanning van het zijn in Amerika er een beetje vanaf is. Natuurlijk geniet ik nog steeds heel erg van het feit dat ik hier ben, maar toch begint de heimwee er ook een beetje bij te kijken. De ene dag is moeilijker dan de andere dag.

Maar ik schrijf natuurlijk niet alleen een blog om jullie te vertellen dat ik af en toe een beetje heimwee heb, nee, ik heb ondertussen ook weer veel leuke dingen meegemaakt! En terwijl ik dit aan het schrijven ben zit ik in het vliegtuig terug van Indiana naar California. Ik ben samen met mijn gastmoeder, mijn oudste gastzus, hun opa en een vriendin van mijn gastzus een lang weekend naar Indiana geweest! Het was ontzettend gezellig en we hebben veel leuke dingen gedaan en gezien. Mijn andere gastzusje ging apart met een paar anderen vanuit school naar Indiana. Er was een paar dagen lang durend evenement voor de club FFA, waar zij lid van is. Van over het hele land kwamen er scholieren die lid zijn van FFA, naar het evenement toe (ruim 60.000 scholieren). Mijn gastzusje verbleef in een hotel met de anderen en wij verbleven in een huis dat we gehuurd hadden. Wij waren in Indiana, omdat mijn oudste gastzus en haar vriendin hun 'American Degree' kregen. Dit is een soort van certificaat, omdat ze alle jaren lid van FFA zijn geweest en bepaalde dingen voor de club hebben gedaan.

Vorige week donderdag vlogen we naar Indiana (Indianapolis) en kwamen we laat in de avond aan. De volgende dag zijn we naar het evenement zelf geweest en hebben we daar rondgelopen, wat winkeltjes bekeken en lekker gegeten. Zaterdag ochtend kregen mijn gastzus en haar vriendin hun American Degree en daarna zijn we naar het huis gegaan om even bij te slapen en een speech van Trump te bekijken (die gaf een speech tijdens het evenement). Die dag hebben we verder eigenlijk niet veel gedaan, we zijn 's avonds nog even de stad in geweest om eten te halen. Zondag zijn we naar Louisville geweest, dat was ongelooflijk leuk. We hebben daar een paardenrace bezocht, dat stadium waar de race was, is een van de grootste stadia voor paardenraces, de grootste races worden daar gehouden. Vandaag (maandag) zijn we 's ochtends naar een grote dierentuin geweest. Eind van de middag vertrok onze vlucht terug naar California.

Woensdag is het Halloween en dat is een veel groter gebeuren in Amerika dan ik dacht. Al aan het begin van oktober waren huizen helemaal versierd met allemaal enge spullen. Super leuk om dat te zien als je in de ochtend naar school rijdt of op een ander moment. Ook ons huis is binnen versierd en buiten hebben we wat pompoenen. Woensdag gaan een hele hoop scholieren verkleed naar school voor Halloween. Ik ga ook iets leuks aantrekken, moet alleen nog even uitvogelen wat 😜.

Verder hebben we deze maand Homecoming gehad, ook dat is weer een feest op school, om te vieren dat iedereen weer naar school gaat. Een week lang had elke dag een thema en kon je je daar op kleden. Op zaterdag spraken veel af met een groep om zich klaar te maken voor het feest zelf en werden er foto's gemaakt. Alle meiden droegen mooie jurkjes en de jongens droegen een blouse of iets anders netjes. De weken ervoor werden veel meiden door jongens gevraagd om hun date te zijn voor Homecoming. Ook ik ging me klaar maken met een groep meiden, daarna hebben we met zijn alle wat gegeten en zijn we naar het feest gegaan. Het was een leuke avond.

Ook stond oktober in het teken van borstkanker. De hele maand werden er dingen gedaan om geld in te zamelen hiervoor. Elke sport had hun eigen 'pinkout game'. Met hockey droegen we onze eigen gemaakte roze T-shirts, met ons nummer en onze achternamen.

Helaas is ook het seizoen voor hockey afgelopen deze maand. 23 oktober hadden we onze laatste wedstrijd, ook wel onze 'senior game'. De wedstrijd stond in het teken van de seniors, omdat het voor de meesten de allerlaatste hockey wedstrijd in hun leven was. Alle seniors werden gehuldigd (ik onder andere ook). Een team genoot las een verhaaltje over ons voor (moesten we zelf schrijven), terwijl wij langs onze team genoten liepen naar de fotograaf toe. Daarna werd er een foto is het doel gemaakt met familieleden (in mijn geval de coach, mijn gastvader en mijn gastmoeder). Er werden nog foto's gemaakt met de seniors samen en we kregen een bosje bloemen, een van karton gemaakte hockeystick met onze achternamen erop en een grote fotolijst met foto's van ons terwijl we aan het spelen waren.

Al met al was oktober een erg drukke, maar hele leuke maand! Ook in november staan weer een aantal leuke dingen gepland zoals senior night voor de football spelers (ook een soort van senior game), verjaardag van mijn gastbroertje en zusje, Thanksgiving en nog veel meer!

Ik ben blij dat ik jullie weer een positief verhaal kan vertellen en ik hoop dat dat voor in ieder geval de aankomende maand ook weer geldt. Ook kan ik niet geloven dat ik hier 4 november alweer 3 maanden ben. De tijd vliegt voorbij en ik merk ook dat mijn Engels erg vooruit gaat. Op school gaat het ook erg goed (ik had bijvoorbeeld voor economie alle 55 vragen goed op de eindtoets).

Heel erg veel liefs van mij 🌹

PS: bij dit verhaal horen ook een heel aantal foto's, dus als je geïnteresseerd bent, neem dan ook een kijkje bij mijn fotoalbum 😁.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ilonka:
    31 oktober 2018
    Zo leuk allemaal, wat een ervaringen, geniet ervan, voor je het weet ben je weer thuis en gaat alles weer z'n gangetje, heerlijk toch zo'n avontuur!
  2. Wijnand:
    Hi schat,
    Je verhaaltjes blijven iedere keer leuk om in z'n totaliteit te lezen, naast de flarden die we al kenden.
    Heel veel liefs,
    papa
  3. Anne:
    31 oktober 2018
    Wat leuk Roos! En heimwee hoort er bij, soms helpt het om te bedenken dat je nu een super gave tijd hebt in Amerika en de tijd vliegt! Voor je het weet ben je weer thuis en gelukkig is thuis door social media altijd dichtbij!
  4. Nety:
    1 november 2018
    Wat een belevenissen en wat goed dat je ze voor een deel ook opschrijft, zo blijven het goed bewaarde momenten! Leuk dat er weer veel leuke dingen op het programma staan zodat de tijd positief gevuld wordt. Heb het goed de komende maand!😘
  5. Reijna Dwars:
    1 november 2018
    leuk om te lezen, zo blijven wij ook een beetje op de hoogte van de vele leuke dingen die jij meemaakt, veel plezier daar, groetjes en een dikke kus
  6. Joachim:
    21 november 2018
    Super cool, dat je al die dingen al hebt meegemaakt. Prachtig om te lezen en het plezier erin zien wat je allemaal meemaakt.
    Kan niet wachten tot de volgende blog