Chapter five: Thanksgiving

4 december 2018 - Hollister, California, Verenigde Staten

Hi there!

November was een erg leuke maand, maar ik ben jullie nog een verhaal over Halloween verschuldigd. Wat een ongelooflijk leuke dag was dat! Ik ging samen met twee vriendinnen verkleed naar school als Football speler. Die middag na school heb ik met mijn gastzusje en een vriendin pompoenen gesneden (zoals al wel te verwachten was, had ik weer een veel te moeilijk ontwerp gekozen en werd het niet zo'n succes haha). Die avond gingen we naar een vriendin toe en hadden we afgesproken met een groep vrienden, dat was heel gezellig.

Maar nu over de maand november zelf. 2 november hadden we een Field Hockey Banquet. Dit hield in dat we een etentje hadden met alle spelers, de seniors (waaronder ik), werden toegesproken door onze coach. Coach zei tegen mij dat ze blij was dat ik bij het team kwam en ze vond het leuk om te leren over hockey in Europa, maar vooral over hockey in Nederland. Ze vroeg vaak aan me hoe wij dingen in Nederland doen en vooral hoe onze trainingen eruit zien. Datzelfde weekend werd ik door het gezin van een vriendin van mij mee gevraagd om het weekend erop mee te gaan naar Lake Tahoe. Vrijdag uit school werd ik thuis opgehaald en reden we naar Lake Tahoe. Wat een ongelooflijk mooie plaats is dat en je kunt er zelfs skiën! Zaterdag gingen we het dorp zelf een beetje verkennen (eigenlijk alleen ik, want het gezin zelf was er al een aantal keer geweest). We hebben gewinkeld, lekker gegeten, het bekende meer bezocht en gebowld. Die zondag hadden we een ontzettend mooie rit van Lake Tahoe naar Reno in Nevada. We kwamen langs een heel erg mooi hotel, waar we een kijkje van binnen hebben genomen, ook kwamen we in een leuk dorpje terecht waar we kort wat winkeltjes hebben bekeken. Die avond hebben we in Reno rond gelopen (Reno is eigenlijk een kleine versie van Las Vegas). We hebben gegeten boven in een grote casino. Helaas moesten we de volgende dag alweer terug naar huis (we waren maandag vrij vanwege nationale veteranen dag).

Een week later hadden we Thanksgiving break. Die week hebben we veel met vrienden afgesproken etc. Ook waren mijn gastbroertje en -zusje jarig. We gingen die avond gezellig met zijn allen uiteten. Donderdag 22 november was het Thanksgiving. Echt ontzettend leuk om dit mee gemaakt te hebben. Die avond ervoor en op de dag zelf had mijn gastmoeder allemaal lekkere dingen gekookt (we hadden wel kalkoen, maar niet de bekende gevulde kalkoen, dat duurde te lang om te maken). Familie kwam dit jaar naar ons toe en we hebben eigenlijk gewoon gezellig de hele middag gegeten. Die avond zijn we nog naar de familie van het vriendje van mijn gastzus geweest, dat was ook gezellig.

Zaterdag 24 november, was er een 'lights on' parade in Hollister. Ik mocht zelf ook meerijden. De parade zelf was ontzettend groot, alle floaten (ik weet het Nederlandse woord hiervoor even niet haha) waren heel erg uitgebreid versierd met lichten in een kerst thema. Later die avond vierden mijn gastbroertje en -zusje hun verjaardag met vrienden, dit was heel erg gezellig.

Afgelopen zaterdag (1 december), hadden we een bijeenkomst van de organisatie in Sacramento. Het was heel erg leuk om weer even met de andere exchange students te zijn, waaronder ook een paar Nederlanders. We hebben met de groep (exchange students + gastgezinnen), "the capitol" bezocht. Later die middag hebben we met zijn allen gegeten in een oude spaghetti fabriek, echt een ontzettend gezellige dag was het.

Ook heel leuk om te zien en te vertellen, is dat ongelooflijk veel huizen na Thanksgiving meteen al versierd werden voor kerst. Ook ons huis is al bijna helemaal klaar voor kerst. We hebben lichtjes op het dak, in de bomen, aan het hek en zelfs aan de zijkanten van de oprit en het voetpad. Verder hebben we nog wat andere kleine versier dingetjes hangen buiten (zoals een Amerikaanse vlag van lichtjes, zuurstokken etc.). Ik kijk erg uit naar kerst en ben benieuwd hoe dat allemaal gaat!

See ya later!

Liefs Roos  🌹

1. Wijnand:
    Dag lieverd,
    Wat een leuk verhaal weer!!!
    We zijn al aan het aftellen om je weer te zien,
    Liefs, papa😘😘😘😘
  2. H.A Koopmans:
    Lieve schat.
    Wat een leuke blog heb je weer geschreven. En nu ga je weer een hele fijne maand tegemoet.
    Dikke kus van ons😙
  3. Aad Rouw:
    4 december 2018
    Wat geweldig leuk om deze blog weer te lezen, je bent lekker druk en ziet prachtige plaatsen.
    Lijkt me ook schitterend om de feestdagen daar mee te maken, al is het met je eigen familie erbij nog gezelliger.
    Roos, alvast fijne feestdagen🎄🎄🎅🎄🎄
  4. Nety:
    4 december 2018
    Ongelofelijk leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Herinneringen maken dat je leven rijk gevuld wordt! Maak er een mooie december maand van
  5. Mam:
    5 december 2018
    Heerlijk om te lezen! Toch altijd weer wat nieuws ondanks je appjes..... Ik kan niet wachten tot je weer te zien! Love U! xx
  6. Ronald en Grada Otten:
    5 december 2018
    hey Roos, wat weer een ontzettend leuk verhaal weer. Je maakt wel ontzettend veel mee daar in de States en je wordt al een beetje Amerikaans. Jerona heeft d'r plekje wel gevonden op de manege. Ze staat schuin tegenover Gepetto dus we zien haar regelmatig. We wensen je fijne feestdagen en een goed begin van het nieuwe jaar.
  7. Reijna Dwars:
    8 december 2018
    leuk om weer te lezen, je dagen zijn goed gevuld, op naar december
    ik wens je alvast hele fijne feestdagen xx