Chapter one: First week

14 augustus 2018 - Hollister, California, Verenigde Staten

Mijn allereerste blog! Waarschijnlijk niet de beste blog die ik ga schrijven, maar ik hoop dat jullie mijn verhaal met veel plezier lezen!

Ruim een week geleden arriveerde ik op het vliegveld in San Jose, waar mijn gastgezin me op stond te wachten. Ze hadden een ontzettend leuk welkomstbord gemaakt, waarop stond 'Welcome Home Roos'. Ik weet nog heel goed, dat ik, vlak voor het vliegtuig landde, ontzettend zenuwachtig werd (wat ik totaal niet had verwacht). Ik wist niet goed wat ik kon verwachten, waar en wanneer ik het gezin tegen zou komen, ik was zelfs bang dat ik ze over het hoofd zou zien (echt iets voor mij), hoe ik hen gedag moest zeggen was ook nog een klein dingetje, want hoe doen ze dat eigenlijk in Amerika? Uiteindelijk waren die zenuwen helemaal niet nodig en zag ik mijn nieuwe familie al van een afstand staan wachten op mij.

Op sommige vliegvelden hier in Amerika is de aankomsthal op dezelfde plek als waar je je koffers ophaalt. Bij mij was dat ook het geval. Ik moest na het begroeten van mijn nieuwe familie, de koffers nog ophalen. Het wachten duurde erg lang en daarbij kwam ook nog dat ik mijn handkoffertje even niet meer herkende (ook weer echt typisch iets voor mij) 😅😂​. Nog langer wachten dus. Nadat we mijn koffers verzameld hadden, gingen we op weg naar de auto. Eenmaal in de garage aangekomen wist ik zeker dat mijn nieuwe familie perfect bij me past, want eh waar hadden ze de auto ook alweer neergezet? Ja echt, ze waren even vergeten waar de auto stond. Ik voelde me al helemaal thuis 😜​.

Toen we onderweg naar huis waren, moesten we even langs de ranch, waar het hele gezin werkt. De eigenaresse (een mevrouw van 90), noemen ze hun oma, de ranch wordt dus als een familie ranch beschouwd. Er was die dag een bruiloft en we moesten nog even helpen met wat dingen klaarmaken. Ik ging samen met mijn gastzusjes helpen in de keuken, want er moesten nog wat salades gemaakt worden. Ontzettend leuke mensen heb ik die dag leren kennen. Niet veel later namen mijn gastzusjes me mee naar huis, want er was die avond een concert in Hollister waar mijn gastzusjes me graag mee naar toe wilde nemen. Onderweg naar huis, moesten we wel langs het fastfood restaurant 'in'n'out' (alleen te vinden in California en Texas), want volgens mijn gastzusjes hebben ze daar de allerlekkerste hamburgers van heel Amerika, wat ik overigens wel geloof nu 😁​. Het concert was niet heel groot en ik kende de band ook niet, maar het was wel ontzettend leuk om daar nieuwe mensen te leren kennen en te zien hoe het allemaal gaat in Hollister.

De eerste paar dagen was ik erg moe vanwege alle indrukken, het ontmoeten van mensen en het dagelijks leven in mijn nieuwe familie meemaken. Er waren toen ook een aantal momenten dat ik even dacht 'wat doe ik hier eigenlijk?', 'waarom wilde ik dit ook alweer?'. Gelukkig werden die vragen elke keer positief beantwoord, wanneer ik alleen al dingen met gastzusjes of gastouders ging doen. Wat mijn week ook helemaal beter maakte, was het begin van de hockeytrainingen. Ontzettend leuk om daar wat meiden te leren kennen en even weer iets vertrouwds! Ik heb elke dag 2,5 uur training (behalve in het weekend) en vanaf aankomende vrijdag (eerste wedstrijd) ook 2 keer per week wedstrijd. Voor mij kan dat dus niet beter!

Natuurlijk heb ik afgelopen week niet alleen maar getraind, ook heeft mijn gastzus mee gedaan aan een queen contest in een stadje hier vlakbij. Donderdag mochten we naar haar "optreden" kijken. Zaterdag was er een bedrijfsfeest en een bruiloft op de ranch. Ik heb samen met de rest van het gezin de hele dag gewerkt daar. Het was ontzettend gezellig en het werk wat we daar verrichtten was ook erg leuk om te doen. Zondag gingen we naar de rodeo toe, waar mijn gastzus aan het einde zou horen, of ze de rodeo queen was geworden of niet. En dat werd ze! Super gaaf! Verder zijn we de berg op gereden en hebben we de zonsondergang bekeken, hebben we gezwommen, zijn we uiteten geweest en moesten we naar school voor mijn vakken en een sportbijeenkomst.

Kortom, ik heb het erg naar mijn zin en kan niet wachten tot school donderdag begint! Hopelijk hebben jullie mijn eerste blog met veel plezier gelezen en kunnen jullie niet wachten tot de volgende online komt 😜.

Heel erg veel liefs van mij  🌹

1. Ilonka:
    14 augustus 2018
    Super leuk om te lezen, grappig geschreven! Ik ga je blog zeker volgen! Have fun! Groetjes ikonka
  2. Wijnand:
    Leuk verhaal!!!
    We kunnen niet wachten tot je volgende verhaal er is👍.
    Liefs, mam en pappa
  3. Daniëlle S:
    14 augustus 2018
    Wauw Roos, wat heb je al een hoop gedaan en gezien!! Leuk om zo ook en indruk te krijgen van hoe het er daar aan toe gaat!! Veel plezier en ik kijk uit naar de volgende blog (of vlog?).

Groetjes
  4. Nety:
    14 augustus 2018
    Super leuk om je belevenissen te lezen. Have fun
  5. Aad Rouw:
    14 augustus 2018
    Wat een mooi en leuk geschreven verhaal.
    Je bent echt bij een mooi gezin terecht gekomen.
    Ik zie uit naar je volgende verhaal😘
  6. Liesbeth Van Nee:
    Woh Roos hoe gaaf allemaal! Xxx
  7. Shanna:
    14 augustus 2018
    Gaaf roos! Heel veel plezier daar en ik ga je volgen!
  8. Anne:
    14 augustus 2018
    Wat leuk om te lezen Roos en ook erg herkenbaar! Heerlijk om je even onder te dompelen in zo'n nieuwe wereld! Geniet van alle indrukken en zorg goed voor jezelf! X
  9. Marielle:
    14 augustus 2018
    Roos, wat schrijf je leuk!! Het is nèt of ik er middenin zit. En wat geweldig dat je bij zo’n fijn gezin bent!! Geniet van alles en geniet! Ik kijk nu al uit naar jouw volgende Blog! Veel liefs van mij😘😘
  10. Erms:
    15 augustus 2018
    Supergoed geschreven, Roos! Ook mooi dat je een geweldige familie erbij hebt gekregen. Dit is eigenlijk waar het om gaat: Nieuwe lieve mensen ontmoeten ♥️ Blijf schrijven, Roos! Liefs van ons, Erms
  11. Denise:
    15 augustus 2018
    Super leuk om je verhaal te lezen. Gaat vast goedkomen met jou daar! ;)
  12. Maya:
    15 augustus 2018
    Leuk blog Roos. Lekker verder genieten in Amerika.
  13. H.A Koopmans:
    Lieve Roos.
    Wat heb je een leuk verslag van je eerste week geschreven, fijn dat je zoveel leuke dingen gedaan hebt en er komen er zeker nog veel meer bij. Wij kijken nu al uit naar je volgende blog. Heel veel liefs opi en omi.
  14. Sonja:
    15 augustus 2018
    Hi Roos, leuk om je eigen memoires te schrijven, meteen een leuke herinnering voor straks! Jij komt straks superfit weer thuis met zoveel hockeytraining! You go girl!
  15. Desi:
    15 augustus 2018
    Wauwww Roos. Wat een prachtige eerste week heb je daar er al op zitten😄ik kan zeker niet wachten op je volgende blog of Indd vlog😍 dikke kus😘
  16. Ronald en Grada Otten:
    19 augustus 2018
    leuk verhaal Roos en goed geschreven! goed om te horen dat de eerste week goed verlopen is en dat je het naar je zin heb.